Zabszelet (sütés nélkül)

Egy nagyon jó videó található a Nosalty oldalán az eredeti receptről. Ahhoz, hogy csokimentes legyen, annyit változtattam, hogy karobport és mogyorókrémet  tettem bele.



Hozzávalók:

  • 20 dkg cukor
  • 12,5 dkg margarin
  • 125 ml tej
  • 2 ek karobpor
  • 2 ek mogyorókrém
  • 50 dkg apró szemű zabpehely

A tejet, margarint, cukrot elkezdjük főzni egy lábasban. Amikor a margarin is feloldódott, hozzáadjuk a karobport és a mogyorókrémet. Addig kevergetjük, amíg a mogyorókrém is felolvad (nekem elég kemény volt a mogyorókrémem, ezért kisebb darabokra vágtam csak, és nem vártam meg, amíg teljesen eltűnik). Ekkor hozzáadjuk a zabpelyhet (igen, egy egész zacskóval:P), és jól összekeverjük, elzárjuk a gázt. Eredetileg kis adagokat kellene halmozni egy tepsire, nekem az nem vált be, a széle töredezett. Úgyhogy inkább egy sütőpapírral bélelt tálcára öntöttem egyenletesen az egészet, és egy másik sütőpapírdarab, és egy pohár segítségével jó eősen lelapítottam mindenhol. Hűtőbe tesszük, hogy teljesen kihűljön, azután majd lehet szépen szeletelni tetszőleges formákra.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések