Chia magos banánpuding

Több helyen láttam már ezt az új "valamit", nem sokat tudtam róla, ígyhát utánaolvastam. Aminek az lett az eredménye, hogy vettünk is és kipróbáltam. Tényleg sok mindenre jó, és tényleg egyszerű belőle pudingot készíteni. A chia mag egyébként Mexikóban és Délkelet-Amerikában őshonos, és manapság már hazánkban is egyre könnyebb beszerezni. Magas az omega-3 szintje, ami a vegetáriánusok számára nagy előny. Ezenkívül jó ásványi-anyag (Ca, Vas, K...), fehérje és rostforrás. Egy reggeli napindításnak jól jöhet, este csak be kell áztatni, reggel ízesíteni és már kész is :)

Hozzávalók:

  • 40 g chia mag
  • 2,5 dl tej
  • 1 banán
  • 1 ek méz
  • 1 kk fahéj
  • 1 csipet só

A tejben elkeverjük a chia magot és egy éjszakára (vagy legalább 3-4 órára) hűtőbe tesszük. Másnap ízesítjük gyümölccsel, mézzel. Én most egy banánt pürésítettem és mézzel, fahéjjal és egy csipet sóval elkevertem a chiamag-pudingban. Müzlivel, tejszínhabbal fogyasztottuk. (Az én drága Férjem szerint olyan, mintha banánpürét ennénk kiwiwel :)) és tényleg, egyébként a chiamagnak külön nincs íze)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések