Zöldséges pite

A húsvéti receptajánlókban találtam ezt a tojással tarkított zöldséges pitét. Nem csalódtam, tetszett a családnak.

Pitetészta:
  • 15 dkg margarin
  • 30 dkg liszt (ebből 10 dkg teljes kiőrlésű)
  • 2,5-3 ek tejföl
  • fél kk só
Töltelék:
  • 60 dkg párolt zöldség (krumpli, borsó, répa)
  • 3 nyers tojás
  • 1 pohár kefír
  • fél pohár tejföl
  • vegeta

A pitetésztát elkészítjük: a margarint a liszttel elmorzsoljuk és annyi tejfölt teszünk hozzá, hogy formázható tésztát kapjunk. A zöldségeket  puhára pároljuk sós vízben - én most konzervből készítettem, csak a krumplit daraboltam fel és főztem meg külön. Leszűrjük, lecsöpögtetjük és sóval, vegetával ízesítjük és összekeverjük a kefírrel, tejföllel. A pitetésztát két részre osztjuk, az egyik legyen nagyobb. Kör alakú vékony tésztát nyújtunk belőlük. A nagyobbikat tesszük a sütőpapírral bélelt tepsibe, úgy, hogy a szélén körben felhajtjuk a tésztát, hogy majd ne folyjon ki a töltelék. Erre kanalazzuk a zöldségeket. Kanállal három mélyedést készítünk a tetején, ebbe beleütjük a nyers tojásokat. Végül lefedjük a másik tésztával. Erre érdemes kisebb lyukakat vágni, hogy sütés közben a felesleges gőz távozhasson (és szépen is mutat a minta rajta :)). Előmelegített sütőben 40-45 percig sütjük közepes lángon (pirulásig). Azért jó a sütőpapír, mert egyszerűen ki lehet vele emelni a végén a tepsiből, és deszkán hagyhatjuk kihűlni.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések