Répatorta

A répatortát régóta ki szerettem volna próbálni. Megadta a végső motivációt a Kedvesemtől kapott répa-marcipán :) Megtaláltam az egyetlen élesztős receptet a Hamihami oldalon. Köleskrém készült a tetejére, ami nagyon jól harmonizált a répatorta ízével (nem gondoltam volna) és nem utolsó sorban az egyik legegészségesebb gabona :) Így egy szelet is eléggé laktató volt. A krém állaga is megfelelő lett, épp elég sűrű és épp eléggé megszilárdult. Még sokszor szeretnék ilyet csinálni :)

Hozzávalók:
  • 25 dkg répa
  • 10 dkg cukor
  • 5 dkg liszt (teljes őrlésű)
  • 10 g instant élesztő
  • 1 marék darált dió
  • 2 db tojás
  • 2 evőkanál olaj
  • 1 kk fahéj
  • 1 csipetnyi só
 A köleskrémhez:
  • fél csésze hántolt köles
  • másfél csésze víz
  • 3 ek méz
  • csipet só
  • (1 cs vaníliáscukor)
A répát karikára vágva puhára főzzük, és pépesítjük. A tojást és a cukrot habverővel keverjük 5 percig. Ehhez hozzáadjuk az összes hozzávalót (a répapürét is). Még keverjük, hogy egyenletes, folyékony tésztát kapjunk. Sütőpapírral bélelt tepsibe öntjük és nagy lángon, 25-30 perc alatt (tűpróbáig) megsütjük. Rácson hagyjuk kihűlni.

Közben elkészítjük a krémet: a kölest átmossuk és háromszoros vízben feltesszük főni. Kb.15 perc alatt felszívja a vizet és megpuhul, ekkor hozzáadjuk a mézet és egy csipet sót. Botmixerrel pépesítjük és a répatortát szépen befedjük vele. Marcipán helyett darált dióval is díszíthetjük.

Legközelebb grízes krémmel is kipróbálom: 8 ek búzadara, 2 ek liszt, 6 dl víz, 3 ek méz

Megjegyzések

  1. Szia Szilvi!
    Engem nagyon megihletett ez a torta, pénteken a bibliaköröseinknek szeretnék egy ilyet sütni. Az lenne a kérdésem, hogy a liszt az biztos, hogy 5 dkg, nem marad le egy 0 a végéről?
    Puszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Kata:) ezen meglepődtem én is, de mindkét forrásreceptben 5 dkg-t írtak, annyit tettem bele én is. (úgy bőven számoltam azért) Mivel a répa dominál benne (de az ízében nem észrevehető) sütés közben nem fog teljesen kiszáradni a tészta, kicsit 'ragadós' marad. De ha 30 percig sül és megbarnul a széle, ettől függetlenül jól átsül. Puszi

      Törlés
  2. Kedves Szilvi!
    Köszönöm a válaszodat! Elhiszem, hogy így van, csak elsőre furcsa volt. Még annyi lenne a kérdésem, hogy ez mekkora adag lett? Hány embernek, hány étkezésre volt elég?
    Köszi Puszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 12 szelet volt, 4-en ettük, kb. 3 étkezésre. Eredetileg félbe szerettem volna vágni és a közepét megtölteni krémmel, de a tészta sűrűsége miatt az élesztő nem emel rajta sokat, vékony lesz. De köleskrémmel egy szelet is laktató :)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések